09 de maig 2011

L'últim dia abans de demà

Eduard Márquez, 2011
Editorial Empúries
150 pàg.

Duríssima.
Podria deixar-ho aquí i no dir res més, però mai una sola paraula defineix un llibre. Eduard Márquez  no necessita utilitzar un devessall de paraules per despertar emoció o indignació, per deixar-nos sense respiració o per desvetllar-nos un lleu somriure. Aquest llibre parla de l'amistat i del dolor, i del fracàs, de tocar fons. Però hi ha un demà.
Eudard Márquez escriu amb estilet. Punxa. Fereix. Fa mal.


*****

8 comentaris:

Màgia ha dit...

És una obra mestra.

v ha dit...

totalment d'acord

Sílvia ha dit...

D'aquelles obres que donen sentit a la passió per l'escriptura.

Antoni ha dit...

Havia llegit bones crítiques del llibre, però després de llegir les teues paraules, tan breus i tan contundents, em vénen ganes de començar-lo immediatament.

núria ha dit...

Màgia: Magistral, diria ;)
Silvia: I per la lectura, afegiria :)
Toni: Ja, comença'l, ja! :)

Antoni ha dit...

Estic acabant El llibre de Dickens, de Neus Canyelles, i no m'acaba d'agradar barrejar, però em va sorprendre tant la teua insistència ahir, que et vaig fer cas i vaig llegir-ne les cinc primeres pàgines. En tinc prou: teniu raó. Té un ritme tan tallant des del principi, que és molt difícil no obsessionar-s'hi.

Gràcies. Barrejaré.

Núria ha dit...

Gràcies...

núria ha dit...

Vostè les té totes :)