The tipping point, 2000
Malcolm Gladwell
Traducció de CarlesMiró Jordana
Empúries Editorial
255 pàg.
Aquesta ha sigut la segona proposta que ens han fet per al club de lectura d'assaig, és un llibre que intenta explicar la causa de que algunes comportaments, persones o activitats tinguin èxit on altres comportaments, persones o actituds han fracassat. Deixant clar que, en opinió meva, la publicitat o el màrqueting no són ciències exactes, goso no estar d'acord amb alguna de les afirmacions de l'autor, a més a més, gairebé tots els exemples que ens proposa son molt american way of life. L'autor és una mena de gurú expert en sociologia als Estats Units. Malgrat tot, ha sigut una lectura interessant, seguida d'una intensa sessió del club de lectura, on una vegada més he comprovat que dues persones mai llegeixen el mateix llibre.
***
2 comentaris:
Pot ser una lectura interessant, sobretot si es llegeix amb una mirada crítica. Però tinc la sensació que és una d'aquelles obres qüestionables i que cal llegir a poc a poc, perquè no ens "colin" alguns gols de coneixement al lector ignorant sobre el tema... Tot i així, me l'apunto.
La mirada sempre ha de ser crítica.
Sempre i sobre tot.
Publica un comentari a l'entrada